Potrzeba rozwoju jest wypadkową bieżących priorytetów, pozycji zajmowanej w organizacji i wizji własnej ścieżki zawodowej. Niezależnie jednak od indywidualnych preferencji istnieją kompetencje bez których nie sposób dziś funkcjonować w biznesie. Należą do nich umiejętności zarządzania usługami.
Istniejący od 30 lat i wykorzystywany przez organizacje na całym świecie ITIL jest dziś uznawany za standard zarządzania usługami IT. ITIL 4 będąc rozszerzeniem poprzedniej ITIL v3 dostarcza organizacjom kompleksowy model operacyjny dla obsługi produktów i usług opartych o rozwiązania IT. W czasach, gdy zespoły IT pełnią kluczową rolę w budowaniu przewagi konkurencyjnej, znajomość ITIL 4 skutecznie wspiera organizacje w cyfrowym świecie.
Z uwagi na rosnącą rolę usług, rośnie również zapotrzebowanie na specjalistów z doświadczeniem w zakresie zarządzania usługami IT i z kompetencjami potwierdzonymi certyfikatami ITIL. Według danych Banku Światowego sektor usług generuje ok. 69 proc. światowego PKB, a w krajach o wysokich przychodach 74 proc. Coraz większy udział w PKB generowany jest przez cyfrową gospodarkę z jej coraz to nowymi produktami i usługami. Nic zatem dziwnego, że szkolenia z ITIL należą do najpopularniejszych wśród osób pracujących w branży IT. Rokrocznie ponad 250 tys. osób uzyskuje certyfikaty potwierdzające znajomość ITIL na różnych poziomach.
Oto najważniejsze korzyści, które zyskasz po zdobyciu certyfikacji ITIL 4:
Znajomość praktyk i zasad ITIL 4 pomoże Ci sprostać wyzwaniom przyszłości. Zdobywając certyfikaty ITIL Practitioner czy Masters dowiesz się, jak prawidłowo rozumieć trendy i zmiany w usługach IT.
Dzięki znajomości metodyki ITIL 4 możesz łatwiej awansować w wybranych obszarach sektora IT, z którymi wiążesz przyszłość. Możesz wybierać spośród wielu specjalizacji takich jak administracja sieci, zarządzanie bazami danych, testowanie oprogramowania czy sprzętu.
Znajomość ITIL to także wzrost osobistej efektywności w miejscu pracy. Zdane egzaminy oznaczają poprawę Twojej pozycji w oczach kierownictwa, wzrost wiarygodności w organizacji i w perspektywie większą odpowiedzialność i być może awans.
Po pomyślnym zdaniu egzaminu ITIL 4 Foundation możesz wybrać kolejny poziom certyfikacji ITIL odpowiedni dla wybranego przez Ciebie kierunku rozwoju. Dzieląc się wiedzą będziesz wspierać zespół promując najlepsze praktyki współpracy IT z biznesem i szukać sposobów poprawy działania własnej organizacji.
Certyfikaty ITIL 4, w szczególności dwa ostatnie poziomy są dowodem na profesjonalizm w zarządzaniu usługami IT. Zdobyta wiedza pomoże Ci doskonalić umiejętności IT. Posiadając certyfikat ITIL 4, będziesz w stanie konkurować z innymi o atrakcyjne miejsca pracy.
Zdobywając kolejne certyfikaty możesz pomyśleć o nowych ścieżkach kariery i zostać np. konsultantem IT. Wykorzystując własne doświadczenie zawodowe i nabierając kompetencji trenerskich możesz rozpocząć współpracę z branżą szkoleniową. To jedna z dróg do budowy marki osobistej i większej niezależność na rynku pracy.
ITIL 4 otwiera przed Tobą globalne możliwości. Rozpoznawalny i ceniony na świecie certyfikat ITIL Foundation, Intermediate czy Expert to konkretna zawodowa inwestycja. Znajomość ITIL 4 otwiera Ci drzwi na drodze do awansu i lepszych zarobków. Staniesz się pożądanym pracownikiem dla firm na całym świecie, które poszukują wykwalifikowanych specjalistów.
Przeczytaj także: