Wróć do wszystkich wpisów

7 min czytania

Przejdź na wyższy poziom z ITIL 4 Managing Professional Transition

Conlea

Post image

Od lutego 2020 roku można otrzymać certyfikaty ze wszystkich modułów z poziomu ITIL 4 Managing Professional (ITIL MP). Osoby posiadające już certyfikację na najwyższych poziomach ITIL v3 mają teraz ułatwione zadanie.  Mogą sprawnie zaktualizować swoją wiedzę dzieki jednemu szkoleniu ITIL 4 Managing Professional Transiition.

Wszyscy bierzemy udział w zmianie technologicznej, która tak konsumentom i przedsiębiorcom oferuje fantastyczne możliwości. Usługi oparte o IT pomagają dziś organizacjom konkurować na niespotykaną skalę. Wyzwań nie brakuje, dlatego aby zachować konkurencyjność rynkowi gracze muszą być na bieżąco nie tylko z dostępnymi rozwiązaniami, ale także narzędziami i metodami pracy. Muszą one nadążać nie tylko za rozwojem narzędzi, ale optymalnie wykorzystywać ich potencjał.  

Taka perspektywa oznacza ewolucję lub rewolucję. Gdy dla jednych jest to naturalny krok w rozwoju, dla innych konieczność bez której zagrożona jest rynkowa pozycja. Synonimem  technologiczno-strukturalnej zmiany jest cyfrowa transformacja, wdrażanie zwinnych metod pracy, budowanie firmowej kultury zorientowanej na dostarczanie wartości dla klienta. Również liderzy i specjaliści IT chcąc sprostać tym potrzebom muszą stale podnosić umiejętności uczestnicząc szkoleniach wszechstronnie rozwijających kompetencje.

Istniejący od 1989 roku ITIL jest powszechne stosowanym na świecie zestawem dobrych praktyk używanym w każdej branży, począwszy od firmy Disney po Spofity, od banków i korporacji notowanych na giełdzie czołowe uczelnie wyższe. ITIL dostarcza narzędzia i wskazówki dotyczące wszystkich usług IT, niezależnie od tego czy mają one na celu poprawę doświadczenia klientów czy po zapewnienie płynnego działania organizacji. Celem opublikowanej w 2019 roku najnowszej aktualizacji ITIL 4 jest wsparcie firm w warunkach  cyfrowej gospodarki.

New call-to-action

Dla kogo jest  ITIL 4 Managing Professional Transition?

Certyfikat ITIL MPT oferuje zestaw umiejętności zaprojektowany z myślą o firmach, które chcą efektywnie przekształcać swoje operacje IT. Jego struktura została tak zaprojektowana, aby była kompatybilna z innymi popularnymi frameworkami, w tym Agile, DevOps i Lean, co znacznie dotarcie do organizacji, które już korzystają z certyfikatów ITSM. W ITIL 4 tytuł ITIL Expert znany z poprzedniej wersji został zastąpiony tym, co wkrótce będzie jednym z najbardziej pożądanych tytułów IT - ITIL Managing Professional.

Certyfikaty ITIL mogą być doskonałym wskaźnikiem umiejętności, doświadczenia i ambicji kandydatów. Działy HR mogą specjalnie szukać kandydatów z certyfikatami ITIL, zwłaszcza jeśli firma sama już korzysta lub planuje używać zaleceń ITIL.

ITIL 4 pojawił się na rynku w lutym 2019 roku. Osoby, które zdobyły certyfikaty na poziomie Foundation potwierdzają, że nowa wersja dobrych praktyk ma w sobie duży potencjał. Według CIO.com ITIL jest wśród 10 najważniejszych certyfikacji, jakie powinien zdobyć manager IT. Ścieżka certyfikacji ITIL 4 jest odpowiednia dla osób, które mają jasno określone role w ITSM.

Jak przejść z ITIL v3 na poziom ITIL 4?

Poświęciłeś czas na szkolenia i zdobywanie certyfikatów w ścieżce ITIL v3? Uzyskałeś tytuł Eksperta ITIL lub jesteś bardzo blisko tego zdobywając zdobyli co najmniej 17 punktów?

Oto, co publikacja ITIL 4 oznacza dla Ciebie i jak możesz wykorzystać swoją wiedzę dalej.

Specjalnie dla osób w takiej sytuacji powstał ITIL 4 Managing Professional Transition. To szkolenie typu bridge, które ułatwia przejście na wyższy poziom kompetencji.  ITIL 4 MPT łączy  kluczowe koncepcje z ITIL 4 Foundation oraz modułów ITIL 4 Managing Professional w jeden zwięzły kurs i egzamin.

Po trwającym 5 lub 3 dni (w wersji blended) szkoleniu i jednym egzaminie uzyskują certyfikat ITIL Managing Professional (ITIL MP) potwierdzający  kompetencje w zakresie współtworzenia wartości dla klientów z wykorzystaniem produktów i usług IT. ITIL Managing Professional to najwyższy z obecnie dostępnych tytułów w ścieżce certyfikacji ITIL 4 

WAŻNE: osoby, które rozpoczęły, ale nie ukończyły jeszcze certyfikacji ITIL v3 mogą dokończyć ścieżkę ITIL v3 Intermediate i zdobyć 17 punktów, zanim certyfikaty stracą ważność z końcem 2020 roku.  Na uczestnika, którzy zebrał 17 punktów w ITIL v3 czeka tylko jedno szkolenie ITIL Managing Across the Lifecycle (MALC), dzięki któremu otrzyma prestiżowy tytuł ITIL Expert. MALC dostępny jest w formie tradycyjnej 5-dniowej oraz w formie blended, które trwa 2 dni. 

Program szkolenia ITIL 4 Managing Professional Transition

ITIL MPT umożliwia kandydatom poznanie pojęć i definicji nowego ITIL 4 Foundation, w tym zrozumienie kluczowych różnic między poprzednią iteracją ITIL a ITIL 4 jak również praktyczne sposoby stosowania praktyk. Szkolenie obejmuje również kluczowe zagadnienia z czterech modułów składających się na certyfikację ITIL Managing Professional:  

  • ITIL 4 Specialist Create,
  • ITIL 4 Deliver and Support
  • ITIL 4 Specialist Drive Stakeholder Value
  • ITIL 4 Specialist High Velocity IT
  • ITIL 4 Strategist Direct Plan and Improve

Oto korzyści jakie uczestnicy otrzymują biorąc udział w szkoleniu ITIL 4 MPT

  • Uczestnicy uczą się stosować najlepsze praktyki ITIL 4, aby przygotować swoje organizacje do całościowego zaadoptowania rozwiązań z ITIL 4. Poznają pojęcia definiowane w ITIL 4 takie jak m.in. wartość (Value), produkt, relacja usługowa (Service relationship), czy oferta usługowa (Service Offering) i czym jest Service Value System (SVS). 

  • Poznają główne różnice między pięciostopniowym modelem zarządzania usługami IT w cyklu życia ITIL v3 wraz z 26 procesami i funkcjami w porównaniu z modelem Service Value System (SVS) w ITIL 4 i jego 34 praktykami.

  • Otrzymują przegląd modelu SVS i jego komponentów: łańcuch wartości usług (Service Value Chain), 7 zasad przewodnich (Guiding Principles), czterech wymiarów (Four Business Dimensions), nadzoru (Governance), ciągłego doskonalenia (Continual improvement) oraz przeglądu 34 praktyk ITIL 4, które są pogrupowane w trzy strumienie operacyjne: zarządzanie ogólne, zarządzanie usługami i zarządzanie techniczne.

  • Poznają kluczowe pojęcia z trzech kursów ITIL 4 dla zaawansowanych specjalistów IT: Create, Deliver & Support; Drive Stakeholder Value; High Velocity IT.

  • Poznają najważniejsze koncepcje z książki i kursu dla zaawansowanych strategów ITIL Direct, Plan & Improve.

  • Podchodzą do egzaminu próbnego, który jest okazją do utrwalenia pojęć i defincji wymaganych na egzaminie.

New call-to-action

Wymagania egzaminacyjne ITIL 4 MPT

Celem egzaminu ITIL 4 Managing Professional Transition Examination jest ocena, czy kandydat potrafi wykazać się zrozumieniem i praktycznym zastosowaniem koncepcji przedstawionych w ITIL 4, aby otrzymać tytuł ITIL 4 Managing Professional:


ITIL 4 Foundation: wprowadzenie w zarządzanie nowoczesnymi usługami IT, umożliwienie zrozumienia języka i kluczowych pojęć

Create, Deliver and Support (CDS):
 kandydat rozumie jak integrować różne strumienie wartości (value streams)  i działania mające na celu tworzenie, dostarczanie i wspieranie produktów i usług IT, oraz odpowiednie praktyki, metody i narzędzia


Drive Stakeholder Value (DSV):
kandydat  rozumie rodzaje zaangażowania i interakcje między usługodawcą a jego klientami, użytkownikami, dostawcami i partnerami, w tym kluczowe koncepcje CX, UX i mapowania podróży


High Velocity IT (HVIT)
: zapewnienie kandydatowi rozumienie sposobów wykorzystania technologii cyfrowej organizacji i jak cyfrowe modele operacyjne funkcjonują w środowiskach o dużej szybkości (high velocity organization)

Direct, Plan and Improve (DPI): zapewna kandydatowi praktyczne umiejętności niezbędne do budowy uczącej się i doskonalącej organizacji IT 

Korzyści z udziału w szkoleniu ITIL 4 MPT

  • dostarczanie i wspieranie wysokiej jakości produktów i usług IT
  • dostarczanie innowacyjnych usług wykorzystujących potencjał technologii
  • zarządzanie relacjami z interesariuszami
  • umiejętność wykorzystywania narzędzi takich, jak UX, CX, czy customer journey mapping
  • umiejetność stosowania  praktyk takich jak Lean i Agile
  • rozumienie znaczenia technologii chmurowych i automatyzacji (RPA) do dostarczania wartości
  • stosowanie podejścia continual improvement w ulepszaniu dostarczania usług
  • uzyskanie przewagi konkurencyjnej poprzez zdobycie uznanych i odpowiednich kwalifikacji

Kategorie: ITIL